Thursday, April 30, 2015

PROSEDUR KEESAHAN PENYATA AKAUN PEMILIK

SOP KEESAHAN PENYATA AKAUN PEMILIK
 
1. Resit dikeluarkan & menjadi tanggungjawab pemilik & JMB RPSS menyimpanya sebagai bukti bayaran tersebut.
 
2. Penyata akaun yg dikemaskini dihantar kepada pemilik setelah bayaran dibuat & JMB RPSS menyimpannya dalam fail peribadi unit. Pemilik perlu memberi maklumbalas dalam tempoh 14 hari jika terdapat kesilapan pada penyata akaun tersebut.
 
3. Segala butiran bayaran setiap unit dicatat dalam penyata akaun, rumusan pembayar, rekod kutipan harian, cashbook dan penyata kewangan. Rekod berkenaan boleh dirujuk dengan bendahari.

4. Setiap kutipan dan bayaran diterima diwajibkan dimasukkan kedalam akaun bank JMB RPSS.

5. Laporan kewangan dibuat semakan oleh juruaudit bertauliah dan Pesuruhjaya Bangunan, Majlis Perbandaran Kajang.

No comments:

Post a Comment